Рішення сесії №1090-35/2024 «Про внесення змін до Положення про комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області»»
Скликання: | 8 скликання |
Сесія: | 35 сесія |
Тип документу: | Рішення сесії |
Дата: | 27.09.2024 |
Номер документу: | 1090-35/2024 |
Назва документу: | Про внесення змін до Положення про комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області» |
Прикріплені файли: |
ВИТВИЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
КАЛУСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
восьме скликання
тридцять п’ята сесія
РІШЕННЯ
27 вересня 2024 року с. Витвиця № 1090-35/2024
Про внесення змін до Положення про комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області»
Відповідно до Законів Україну «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про соціальні послуги», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 587 (зі змінами) «Порядок організації надання соціальних послуг», постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 177 «Деякі питання діяльності центрів надання соціальних послуг», постанови Кабінету Міністрів України від 02.08.2024 № 881 «Деякі питання забезпечення інституту помічника ветерана в системі переходу від військової служби до цивільного життя», з метою забезпечення супроводу та підтримки осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, під час переходу від військової служби до цивільного життя, сільська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Внести зміни до Положення про комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області» та викласти його у новій редакції (додається).
2. Визнати таким, що втратив чинність п. 3 рішення Витвицької сільської ради територіальної громади від 10.07.2023 р. № 766-24/2023 «Про створення відділення «Денний центр з кризовою кімнатою» у складі комунального закладу «Центр надання соціальних послуг».
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію, з питань освіти, культури, молоді, фізичної культури, спорту, охорони здоров’я, соціального захисту, національного і духовного відродження, туризму, депутатської діяльності та етики, законності, правопорядку, антикорупційної політики та регламенту (Іван ЮСИП).
Витвицький сільський голова
територіальної громади Василь ІЛЬНИЦЬКИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням сесії Витвицької сільської ради територіальної громади від 27.09.2024 року № 1090-35/2024
«ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ВИТВИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ КАЛУСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
1. Загальні положення
1.1. Комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області» (надалі Центр) є комунальним закладом Витвицької сільської ради територіальної громади.
1.2. Центр надання соціальних послуг Витвицької сільської ради територіальної громади - заклад соціального захисту населення, що проводить соціальну роботу та надає соціальні послуги особам, сім’ям, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах та/або потребують сторонньої допомоги.
Діяльність Центру повинна відповідати критеріям діяльності надавачів соціальних послуг.
1.3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, іншими нормативно-правовими актами з питань надання соціальних послуг, а також цим Положенням.
1.4. Центр провадить діяльність за принципами недискримінації, дотримання прав людини, прав дитини та прав осіб з інвалідністю; гуманізму; забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; поваги до честі та гідності; толерантності; законності; соціальної справедливості; доступності та відкритості; неупередженості та безпечності: добровільності; індивідуального підходу; комплексності; конфіденційності; максимальної ефективності та прозорості використання надавачами соціальних послуг бюджетних та інших коштів; забезпечення високого рівня якості соціальних послуг.
1.5. Положення про Центр, його структура затверджується рішенням сесії Витвицької сільської ради територіальної громади.
1.6. Методичний та інформаційний супровід діяльності Центру забезпечує обласний центр соціальних служб.
1.7. Центр є бюджетною неприбутковою установою, яка утворена та зареєстрована в порядку визначеному законодавством, має печатку із своїм найменуванням, штампи та бланки.
1.8. Найменування:
1.8.1. Повна найменування – Комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області»;
1.8.2. Скорочене найменування – КЗ «Центр надання соціальних послуг».
1.9. Юридична адреса Центру: 77533, Івано-Франківська область, Калуського району, село Витвиця, вулиця 3. Красівського, будинок 63 а.
2. Організаційно-правові засади
2.1. Центр забезпечується засновником необхідною матеріально-технічною базою, в тому числі приміщеннями, що відповідають санітарно-гігієнічним, будівельним і технічним нормам, вимогам пожежної безпеки та іншим нормам відповідно до законодавства, автотранспортними засобами, спеціальними засобами для догляду і самообслуговування.
2.2. Для надання соціальних послуг Центр має право залучати на договірних засадах інші підприємства, установи, організації та фізичних осіб, зокрема, волонтерів. Перелік, умови та порядок надання таких соціальних послуг визначаються Центром.
2.3. Центр має право в установленому порядку отримувати гуманітарну та благодійну допомогу, в тому числі із-за кордону, яка використовується для надання допомоги особам, сім’ям, які отримують послуги в Центрі, та поліпшення матеріально-технічної бази Центру.
2.4. Для забезпечення реалізації соціальної політики щодо надання соціальних послуг Центр взаємодіє із Департаментом соціальної політики Івано-Франківської облдержадміністрації, управлінням соціального захисту населення (за територіальною приналежністю) та із структурними підрозділами органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності.
3. Мета та завдання Центру
3.1. Основною метою діяльності Центру є сприяння у розв’язанні проблемних питань і надання соціальних послуг громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які проживають на території Витвицької ТГ на законних підставах, перебувають у складних життєвих обставинах й потребують сторонньої допомоги.
3.2. Основними завданнями Центру є:
3.2.1. Проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення;
3.2.2. Виявлення громадян, які належать до вразливих груп населення, формування електронної бази даних таких громадян, визначення (оцінювання) їх індивідуальних потреб у наданні соціальних послуг;
3.2.3. Забезпечення якісного надання соціальних послуг;
3.2.4. Установлення зв'язків з підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, фізичними особами, родичами громадян, яких обслуговують територіальні центри, з метою сприяння в наданні соціальних послуг громадянам, які належать до вразливих груп населення.
3.3. Центр, відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції:
- виявляє осіб/сім’ї і веде їх облік;
- проводить оцінювання потреб осіб/сімей у соціальних послугах;
- надає соціальні послуги відповідно до державних стандартів соціальних послуг;
- надає допомогу особам/сім’ям у розв’язанні їх соціально-побутових проблем;
- забезпечує соціальний патронаж осіб, які відбули покарання у виді обмеження або позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування таких покарань на підставах, передбачених законом, за повідомленням виконавчого органу сільської територіальної громади, бере участь у роботі спостережних комісій;
- складає план реабілітації особи, яка постраждала від торгівлі людьми; вносить відомості до реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;
- проводить моніторинг та оцінювання якості наданих ним соціальних послуг;
- створює умови для навчання та підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;
- взаємодіє з іншими суб’єктами системи надання соціальних послуг, а також з органами, установами, закладами, фізичними особами - підприємцями, які в межах компетенції у відповідній адміністративно територіальній одиниці або територіальній громаді надають допомогу особам/сім’ям та/або здійснюють їх захист;
- інформує населення територіальної громади та осіб/сім’ї індивідуально про перелік, обсяг і зміст соціальних послуг, які він надає, умови та порядок їх отримання. Інформація також надається у вигляді листівок, буклетів, брошур (за потреби - із застосуванням рельєфно-крапкового шрифту (шрифту Брайля), мовою, доступною для розуміння та читання особами з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень). Відповідні матеріали розміщуються в засобах масової інформації, на веб-сайтах суб'єктів, що надають соціальну послугу, інших інформаційних ресурсах;
- інформує населення про сімейні форми виховання дітей та проводить первинний відбір кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі;
- бере участь у визначенні потреб населення територіальної громади у соціальних послугах, а також у підготовці та виконанні програм надання соціальних послуг, розроблених за результатами визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах;
- забезпечує захист персональних даних отримувачів соціальних послуг відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”;
- готує статистичні дані та інформаційно-аналітичні матеріали.
3.4. Центр має право:
- самостійно визначати форми та методи роботи;
- подавати до органів державної влади та органів місцевого самоврядування запити на інформацію, необхідну для організації надання соціальних послуг;
- утворювати робочі групи із залученням представників установ, закладів, організацій тощо, які в межах компетенції надають допомогу особам/сім’ям;
- залучати на договірній основі підприємства, установи, організації, фізичних осіб, волонтерів до надання соціальних послуг у підрозділах центру;
- залучати грошові кошти та інші ресурси (людські, матеріальні, інформаційні тощо), необхідні для надання соціальних послуг.
3.5. Центр з урахуванням потреб у соціальних послугах, визначених у відповідній територіальній громаді, може надавати такі соціальні послуги: догляд вдома, денний догляд, догляд стаціонарний; підтримане проживання; соціальна адаптація; соціальна інтеграція та реінтеграція; надання притулку; екстрене (кризове) втручання; консультування; соціальний супровід; представництво інтересів; посередництво; медіація; соціальна профілактика; натуральна допомога; фізичний супровід осіб з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату та пересуваються на кріслах колісних, порушення зору; переклад жестовою мовою; догляд та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних; супровід під час інклюзивного навчання: інформування; інші послуги.
4. Умови прийняття до Центру та надання соціальних послуг
4.1. Підставою для надання соціальних послуг є:
1) рішення уповноваженого органу про надання соціальних послуг;
2) наказ про надання соціальних послуг;
3) договір про надання соціальної послуги (соціальних послуг) та індивідуальний план надання соціальної послуги.
Рішення про надання соціальних послуг приймається уповноваженим органом відповідно до законодавства.
Надання соціальних послуг одноразово здійснюється без укладення договору згідно з класифікатором соціальних послуг.
У разі введення надзвичайного або воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях для невідкладного надання соціальних послуг засновник може уповноважити центр приймати рішення про надання соціальних послуг екстрено (кризово) особам/сім’ям, які опинилися у складних життєвих обставинах через шкоду, завдану пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією, та внутрішньо переміщеним особам.
Рішення про надання соціальних послуг екстрено (кризово) оформляється наказом центру про надання соціальних послуг екстрено (кризово). Акти про надання соціальних послуг екстрено (кризово), складені за формою, затвердженою Мінсоцполітики, надсилаються центром засновнику протягом одного місяця з дня надання соціальних послуг.
На час надання соціальних послуг екстрено (кризово) не визначається ступінь індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг, не складається індивідуальний план надання соціальної послуги та не укладається договір про надання соціальної послуги (соціальних послуг).
У разі потреби в наданні соціальних послуг постійно центр вживає заходів для виготовлення отримувачу соціальних послуг усіх необхідних для надання соціальних послуг документів, після чого:
- визначає ступінь індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги;
- встановлює групу рухової активності (у разі потреби);
- визначає зміст та обсяг соціальних послуг;
- складає індивідуальний план надання соціальної послуги;
- видає наказ про взяття отримувача соціальних послуг на обслуговування;
- укладає з отримувачем соціальних послуг договір про надання соціальної послуги (соціальних послуг).
4.2. Про припинення надання соціальних послуг особі/сім’ї видається наказ, на підставі якого вноситься інформація до електронної бази даних Центру і робиться позначка в журналі обліку та в особовій справі із зазначенням дати за підписом директора Центру.
Типові форми заяви, повідомлення про прийняття, рішення про надання/відмову у наданні соціальних послуг, медичного висновку, акта оцінки потреб сім’ї/особи, акта обстеження матеріально-побутових умов, індивідуального плану надання соціальних послуг, договору про надання соціальних послуг, журналу обліку громадян, яких обслуговує Центр, затверджує Мінсоцполітики в установленому порядку.
4.3 Соціальні послуги надаються Центром за рахунок бюджетних коштів, з установленням диференційованої плати залежно від доходу отримувача соціальних послуг або за рахунок отримувача соціальних послуг/третіх осіб.
4.3.1. Безоплатно в обсягах, визначених державними стандартами соціальних послуг, надаються:
а) незалежно від доходу отримувача соціальних послуг:
- особам, які постраждали від торгівлі людьми і отримують соціальну допомогу відповідно до законодавства у сфері протидії торгівлі людьми, особам, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі, дітям з інвалідністю, особам з інвалідністю І групи, дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа віком до 23 років, сім'ям опікунів, піклувальників, прийомним сім’ям, дитячим будинкам сімейного типу, сім’ям патронатних вихователів, дітям, визначеним пунктом 5 частини шостої статті 13 Закону України «Про соціальні послуги», - всі соціальні послуги;
- іншим категоріям осіб - соціальні послуги з інформування, консультування, надання притулку, представництва інтересів, перекладу жестовою мовою, а також соціальні послуги, що надаються екстрено (кризово);
б) отримувачам соціальних послуг, крім зазначених у пункті а) цієї частини, середньомісячний сукупний дохід яких становить менше двох прожиткових мінімумів для відповідної категорії осіб, одинокі особи з інвалідністю, одинокі перестарілі - всі соціальні послуги.
4.3.2. Безоплатне надання соціальних послуг у Центрі припиняється у разі:
- виявлення в особи похилого віку, яку безоплатно обслуговує Центр, працездатних рідних (батьків, дітей, чоловіка, дружини) або осіб, які відповідно до законодавства повинні забезпечити йому догляд і допомогу, або осіб, з якими укладено договір довічного утримання (догляду);
- надання особі, яка перебуває у складних життєвих обставинах, соціальних послуг фізичною особою, якій призначено грошову компенсацію у встановленому законодавством порядку.
4.3.3. Іншим особам соціальні послуги в обсягах, визначених державними стандартами, можуть надаватися із встановленням диференційованої плати залежно від доходу таких осіб відповідно до діючого законодавства.
4.3.4. Соціальні послуги понад обсяги, визначені державними стандартами, надаються за плату.
4.3.5. Обмеження чи відмова в отриманні одних соціальних послуг не може бути підставою для обмеження чи відмови в інших соціальних послугах.
4.3.6. Платні соціальні послуги надаються Центром (в межах наявних можливостей) згідно чинного законодавства:
- отримувачам соціальних послуг, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує чотири прожиткові мінімуми для відповідної категорії осіб;
- громадянам, похилого віку, інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу;
- громадянам, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, у зв'язку із стихійним лихом, катастрофою, (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей вищий ніж прожитковий мінімум для сім’ї.
4.3.7. Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються Центром відповідно до чинного законодавства і затверджуються рішенням сесії Витвицької сільської ради територіальної громади.
4.3.8. Кошти, що надходять від надання платних соціальних послуг, використовуються відповідно до вимог чинного законодавства.
4.3.9. У виняткових випадках громадяни похилого віку, що мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, можуть звільнятися від плати за надання соціальних послуг у структурних підрозділах Центру у разі, коли такі рідні належать до малозабезпечених осіб і отримують державну соціальну допомогу в установленому законодавством порядку, залежні від психоактивних речовин, перебувають у місцях позбавлення волі тощо. Для цього засновник самостійно або через утворену ним комісію приймає рішення про звільнення громадян від зазначеної плати.
4.3.10. Середньомісячний сукупний дохід отримувача соціальних послуг для визначення права на отримання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів або з установленням диференційованої плати визначається за попередні три місяці, що передують місяцю звернення за наданням соціальних послуг, та обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу його сім’ї на кількість членів сім’ї, які включаються до її складу. Методика обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.
5. Організація роботи Центру
5.1. Послуги надаються центром за місцем проживання/перебування особи/сім’ї (вдома), у приміщенні надавача соціальних послуг, за місцем перебування особи/сім’ї поза межами приміщення надавача соціальних послуг (зокрема на вулиці). Надання соціальних послуг здійснюється у відділеннях (службах) Центру. Зазначені відділення утворюються за рішенням засновника Центру.
5.1.1. Структурний підрозділ очолює керівник, якого призначає на посаду та звільняє директор Центру.
5.2. Надавачами соціальних послуг у Центрі є: соціальні працівники; соціальні робітники; фахівці з соціальної роботи, інші фахівці та професіонали (соціальний педагог, юрист, психолог та інші, передбачені стандартами соціальних послуг), відповідно до штатного розпису Центру.
5.3. Надання соціальних послуг у Центрі здійснюється згідно з планами роботи на рік та щоквартальними планами діяльності.
5.4. Для виконання завдань у Центрі можуть утворюватися такі структурні підрозділи (сектори або відділення):
Для надання соціальних послуг у центрі можуть утворюватися такі структурні підрозділи (відділення):
- відділення соціальної роботи (інформаційно-просвітницька, соціально-профілактична робота, оцінювання потреб осіб/сімей у соціальних послугах);
- відділення соціальних послуг за місцем проживання (надання соціальних послуг догляду вдома, соціального супроводу особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, за місцем їх проживання/перебування);
- відділення натуральної допомоги;
- мобільна бригада соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі;
- відділення надання соціальних послуг в умовах денного перебування;
- спеціалізована служба (відділення) підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі;
- стаціонарна/денна служба (стаціонарне/денне відділення) соціально-психологічної реабілітації дітей (надання послуги соціально-психологічної реабілітації дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах);
- відділення надання соціальних послуг в умовах цілодобового перебування/проживання;
- інші структурні підрозділи, діяльність яких спрямовується на надання послуг особам/сім’ям відповідно до встановлених потреб.
Зазначені структурні підрозділи утворюються за рішенням засновника центру.
5.5. Надання соціальних послуг відділеннями Центру може здійснюватися впродовж дня, почасово, за місцем проживання, в закладі, на разовій, періодичній, тимчасовій (до 6 місяців), постійній основі або терміново. У разі потреби, допускається застосування гнучкого режиму робочого часу для працівників Центру, відповідно до чинного законодавства.
5.6. Час (тривалість), місце та термін (періодичність), умови та обсяг надання соціальних послуг особі, сім’ї в Центрі залежить від встановлених індивідуальних потреб та конкретних умов, що сприяють реабілітації, реінтеграції та соціальній адаптації цієї особи/сім’ї.
5.7. До вивчення індивідуальних потреб особи/сім’ї для надання послуг можуть залучатися необхідні фахівці - члени мультидисциплінарної команди: психіатр, реабілітолог, психотерапевт, нарколог, юрист та ін.
5.8. Надання соціальних послуг особі/сім’ї здійснюється працівниками визначених відділеннями Центру за індивідуальними планами надання соціальних послуг. Працівники забезпечують надання відповідних соціальних послуг згідно встановлених стандартів та нормативів соціальної послуги.
5.9. Центр може створювати в разі потреби у сільських населених пунктах робочі місця соціальних працівників (соціальних робітників) для надання соціальних послуг особам/сім’ям.
5.10. З метою проведення працетерапії осіб при Центрі можуть утворюватися підсобні господарства, промислові та переробні міні-виробництва, багатопрофільні лікувально-виробничі (трудові) майстерні, цехи, дільниці з необхідним інвентарем, устаткуванням та обладнанням, технікою, транспортом і знаряддями, що провадять діяльність відповідно до законодавства, положення про які затверджуються засновником, утворюватися майстерні, підсобні сільські господарства тощо.
5.11. Харчування осіб може здійснюватися як у Центрі, так і на підприємствах громадського харчування на підставі договору між Центром та цим підприємством.
5.12. Для надання транспортних послуг Центр може мати спеціальний автотранспорт для обслуговування громадян або брати в оренду автотранспортні засоби («Соціальне таксі»).
5.13. Під час надання соціальних послуг Центр може надавати у тимчасове користування громадян наявні у нього технічні та інші засоби реабілітації, засоби малої механізації, предмети першої необхідності, окремі побутові прилади тощо («Пункт прокату»).
5.14. Центр може організовувати пункти прийому від громадян, підприємств, установ та організацій продуктів харчування, одягу, взуття, меблів, предметів першої потреби, побутової техніки, коштів, робіт та послуг для задоволення потреб осіб, які отримують соціальні послуги у Центрі.
5.15. Кількість отримувачів, яким надає соціальні послуги соціальний працівник, соціальний робітник, фахівець із соціальної роботи, інший фахівець, визначає керівник структурного підрозділу з урахуванням стану здоров'я отримувача, його віку, рівня рухової активності, здатності до самообслуговування, місця та умов проживання, наявності транспортного сполучення, інших факторів, що можуть вплинути на якість надання соціальних послуг.
6. Відділення cоціальної допомоги вдома
6.1. Відділення cоціальної допомоги вдома Центру утворюється для надання соціальних послуг за місцем проживання/перебування громадянам, які не здатні до самообслуговування у зв’язку з частковою втратою рухової активності (мають III, IV, V групи рухової активності) та потребують сторонньої допомоги, надання соціальних послуг в домашніх умовах згідно з медичним висновком, а саме:
- похилого віку;
- інвалідів (які досягли 18-річного віку), крім інвалідів унаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, які отримують соціальну допомогу на постійний сторонній догляд, побутове та спеціальне медичне обслуговування відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності";
- хворих (з числа одиноких осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці).
Структурний підрозділ не здійснює надання соціальних послуг громадян, які потребують цілодобового стороннього догляду.
6.2. Право на позачергове надання соціальних послуг у відділенні соціальної допомоги вдома мають одинокі ветерани війни, особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (3551-12 ), жертви нацистських переслідувань, особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до 1, 2 і 3 категорії, особи, депортовані за національною ознакою.
6.3. У разі виявлення непрацездатних громадян з порушеннями опорно-рухового апарату, зору, слуху, з психічними розладами (соціально-безпечні, які не перебувають на спеціальному диспансерному обліку), інших категорій громадян, які не здатні до самообслуговування та які потребують надання соціальних послуг вдома, місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування можуть утворювати спеціалізовані структурний підрозділ, в тому числі паліативного/хоспісного догляду.
6.4. Відділення соціальної допомоги вдома надає відповідно до державних стандартів соціальних послуг послугу догляд вдома.
6.5. Відділення соціальної допомоги вдома може здійснювати обслуговування громадян похилого віку, інвалідів (які досягли 18-річного віку), хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування, але мають рідних, що повинні забезпечити їм догляд і допомогу.
Обслуговування таких громадян здійснюється за плату відповідно до тарифів на платні соціальні послуги або з установленням диференційованої плати.
6.6. Витвицька сільська рада територіальної громади може приймати, як виняток, рішення про звільнення від плати: за надання соціальних послуг відділенням соціальної допомоги вдома громадян, які мають рідних, що повинні забезпечити їм догляд і допомогу. В такому разі видатки, пов'язані із наданням соціальних послуг громадян, передбачаються в кошторисі Центру за рахунок додаткових коштів місцевих бюджетів.
6.7. Кількість громадян, яких повинен обслуговувати соціальний працівник, соціальний робітник, обсяг їх роботи визначає директор Центру з урахуванням стану здоров'я громадянина, який обслуговується, його віку, рівня рухової активності, здатності до самообслуговування, місця та умов проживання, наявності транспортного сполучення, інших факторів, що можуть вплинути на якість надання соціальних послуг (один соціальний робітник обслуговує шістьох громадян у сільській (приміській) місцевості, інших місцевостях, що не мають транспортного сполучення, у приватному або державному секторі без комунальних зручностей і десять громадян у містах з комунальними зручностями; один соціальній робітник обслуговує двох непрацездатних громадян, яким установлена V група рухової активності).
6.8. На кожного громадянина, якого обслуговує відділення соціальної допомоги вдома, ведеться особова справа, в якій міститься:
- письмова заява громадянина;
- медичний висновок про не здатність до самообслуговування, потребу в постійній сторонній допомозі та догляді в домашніх умовах;
- акт та висновок оцінки потреб особи/сім’ї;
- один примірник договору, укладеного між громадянином і Центром;
- довідка про зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб;
- інформація з Державного реєстру прав, отримана посадовою особою структурного підрозділу з питань соціального захисту населення місцевої державної адміністрації або виконавчого органу відповідної ради шляхом безпосереднього доступу до цього Реєстру;
- копія довідки про встановлення групи інвалідності (за наявності);
- копія наказу про здійснення (припинення) надання соціальних послуг;
- довідка про доходи за останні три місяці, що передують місяцю звернення за встановленням диференційованої плати за надання соціальних послуг;
- індивідуальний план надання соціальної послуги;
- копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);
- копія рішення (розпорядження) органу, що утворив Центр, або утвореної ним комісії, про звільнення від плати громадян похилого віку, осіб з інвалідністю (які досягни 18-річного віку), хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш ж чотири місяці), які не здатні до самообслуговування, але мають рідних, що повинні забезпечити їм догляд і допомогу (за наявності).
6.9. На підставі даних акту оцінки потреб отримувача соціальної послуги та медичного висновку складається індивідуальний план надання соціальної послуги, після чого між громадянином і директором центру укладається договір, в якому зазначаються зміст та обсяг послуги, порядок оплати, обумовлюються періодичність, строки надання соціальної послуги відділенням соціальної допомоги вдома, інші умови.
6.10. Відділення соціальної допомоги вдома згідно з умовами договору, затвердженим графіком роботи та індивідуальним планом надання соціальної послуги з догляду вдома надає соціальну послугу з догляду вдома постійно (III група рухової активності - два рази на тиждень, IV - три рази, V - п’ять разів), періодично (два рази на місяць), тимчасово (визначений у договорі період), організовує надання передбачених договором послуг, контролює їх якість, визначає додаткові потреби, вживає заходів до їх задоволення.
7. Заходи з підтримки ветеранів війни та демобілізованих осіб
7.1. Заходи з підтримки ветеранів та демобілізованих осіб здійснюються фахівцем із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб (далі фахівець із супроводу). Фахівець із супроводу є штатним працівником Центру. Посаду фахівця із супроводу може займати особа, яка має рівень освіти, що відповідає вимогам професійного стандарту, затвердженого в установленому порядку.
7.2. Фахівець із супроводу для забезпечення здійснення заходів з підтримки взаємодіє з центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, недержавними організаціями, іншими підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності. Діяльність фахівця із супроводу може поширюватися на кілька територіальних громад відповідно до Закону України “Про співробітництво територіальних громад”.
7.3. Фахівець із супроводу здійснює заходи з підтримки наступних категорій осіб:
- ветерани війни;
- демобілізовані особи;
- члени сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни;
- члени сім’ї загиблого (померлого) Захисника і загиблої (померлої) Захисниці України;
- постраждалі учасники Революції Гідності, члени їхньої сім’ї;
- особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною.
7.4. Заходи з підтримки здійснюються фахівцем із супроводу шляхом забезпечення надання комплексної допомоги (комплексу дій) у різних сферах, зокрема сприяння організаційному вирішенню питань надання правової, соціальної, психологічної допомоги, публічних (електронних публічних), соціальних, медичних, реабілітаційних, освітніх та інших послуг, надання допомоги в оформленні документів щодо забезпечення житлом, земельними ділянками, з питань зайнятості, зокрема отримання грантової підтримки на розвиток підприємницьких ініціатив, надання допомоги з питань участі у спортивних змаганнях, у здійсненні заходів з фізкультурно-спортивної реабілітації на шляху інтеграції у цивільне життя. При цьому першочергово заходами з підтримки забезпечуються особи з інвалідністю внаслідок війни.
7.5. Заходи з підтримки надаються особам на безоплатній основі з урахуванням таких принципів: інтегрованого підходу; індивідуального підходу; територіальної доступності; інформаційної; дотримання конфіденційності.
7.6. Заходи з підтримки здійснюються фахівцем із супроводу на підставі поданої особами заяви про здійснення заходів з підтримки у паперовій формі або за наявності технічної можливості в електронній формі засобами Реєстру. Заява, що подається в паперовій формі законним представником особи або фахівцем із супроводу, повинна бути внесена фахівцем із супроводу в електронній формі засобами Реєстру.
7.7. Підставою для припинення здійснення заходів з підтримки є: письмова відмова особи від здійснення заходів з підтримки за власним бажанням, складена в довільній формі; зміна особою місця проживання; досягнення позитивного результату здійснення заходів з підтримки, що узгоджується з особою; відсутність потреби в заходах з підтримки; смерть особи.
7.8. Організація заходів з підтримки проводиться фахівцем із супроводу та має такі форми роботи: проведення оцінювання потреб особи, що включає збір, аналіз та узагальнення даних для визначення потреб, проведення моніторингу потреб особи, зокрема з використанням інформаційних технологій (за наявності технічної можливості), визначення форм і методів роботи з особою, а також переліку необхідних послуг та допомоги; проведення інформування/ консультування осіб з розгляду і вирішення питань у сферах, визначених у підпункті 7.4; здійснення супроводу осіб в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах, організаціях незалежно від форми власності, зокрема під час надання допомоги в оформленні документів; проведення інформаційно-просвітницької роботи з метою профілактики та запобігання розвитку психічних та поведінкових розладів, формування загального розуміння про власне психічне здоров’я, проведення індивідуального опитування осіб для з’ясування їх стану і оцінки життєвих обставин, організація та проведення заходів з профілактики соціальних проблем, які порушують нормальну життєдіяльність осіб, надання психологічної допомоги першого рівня.
7.9. Кваліфікаційна характеристика фахівця із супроводу визначається у відповідному Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженому в установленому порядку.
7.10. Видатки на забезпечення діяльності фахівця із супроводу здійснюються в межах видатків, затверджених у кошторисі закладу на зазначену мету.
8. Керівництво КЗ «Центр надання соціальних послуг»
8.1. Центр очолює директор, який призначається на посаду (на конкурсній основі за контрактом) звільняється з посади рішенням сесії. Відбір кандидатур на посаду директора здійснюється на конкурсній основі відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад.
8.2. Директор Центру:
- організовує роботу центру, персонально відповідає за виконання покладених на центр завдань, визначає ступінь відповідальності працівників;
- здійснює, контроль за повнотою та якістю надання соціальних послуг особам/сім’ям відповідно до державних стандартів і нормативів;
- забезпечує своєчасне подання звітності про роботу центру;
- затверджує положення про структурні підрозділи;
- затверджує посадові інструкції працівників;
- призначає в установленому порядку на посади та звільняє з посад працівників;
- затверджує правила внутрішнього розпорядку центру та контролює їх виконання;
- видає відповідно до компетенції накази та розпорядження, організовує та контролює їх виконання;
- діє від імені центру і представляє його інтереси;
- подає органу, що утворив центр, пропозиції щодо штатного розпису, кошторису витрат центру;
- забезпечує фінансово-господарську діяльність центру, створення та розвиток матеріально-технічної бази для проведення комплексу заходів із надання соціальних послуг особам/сім’ям, у тому числі забезпечення автотранспортними засобами, спеціальними засобами для догляду і самообслуговування;
- забезпечує проведення атестації працівників в порядку, визначеному законодавством, та сприяє підвищенню їх кваліфікації;
- вживає заходів для поліпшення умов праці, забезпечення дотримання правил охорони праці, внутрішнього трудового розпорядку, санітарної та пожежної безпеки;
- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
9. Діяльність Центру
9.1. Діяльність Центру здійснюється за рахунок:
- коштів місцевого бюджету з установленням диференційованої плати залежно від доходу отримувача соціальних послуг або за рахунок отримувача соціальних послуг/третіх осіб;
- благодійних внесків юридичних та фізичних осіб;
- коштів від діяльності підсобних господарств та надання платних соціальних послуг;
- інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
Кошти Центру використовуються виключно на його утримання та розвиток.
9.2. Умови оплати праці, тривалість робочого часу та відпусток працівників Центру встановлюються відповідно до чинного законодавства.
9.3. Гранична чисельність працівників Центру затверджується засновником згідно з Примірними штатними нормативами чисельності працівників Центрів. Посади, не передбачені нормативами, та їх чисельність вводяться залежно від вимог державних стандартів соціальних послуг та умов надання соціальних послуг працівниками конкретного Центру за погодженням із засновником.
9.4. Центр володіє та користується майном, яке передано йому на праві оперативного управління органом, що його утворив, юридичними та фізичними особами, а також майном, придбаним за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством. Центр має право на придбання та оренду обладнання, необхідного для забезпечення функціонування Центру.
9.5. Звітність ведеться відповідно до законодавства. Бухгалтерський облік та складання фінансової звітності Центру проводиться Витвицькою сільською радою територіальної громади відповідно до вимог чинного законодавства.
9.6. Прийом осіб, які знаходяться у складних життєвих обставинах зі зверненнями, пропозиціями та скаргами, здійснюється директором, згідно з затвердженим графіком.
9.7. Особисту відповідальність за стан діловодства за зверненнями громадян несе директор Центру.
9.8. Інформаційна діяльність Центру забезпечується з дотриманням законодавства в сфері соціального захисту населення та полягає в наданні методичної та практичної допомоги особам, що звернулися до Центру, з питань надання соціальної допомоги і соціальних послуг та процедури їх призначення.
9.9. Моніторинг та оцінювання якості соціальних послуг у центрі проводиться відповідно до законодавства.
9.10. Фінансово - господарська діяльність Центру проводиться відповідно до кошторису та шатного розпису, які затверджуються сільським головою.
9.11. Контроль за додержанням центром вимог законодавства у сфері надання соціальних послуг здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
10. Прикінцеві положення
10.1. Ліквідація і реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) Центру здійснюється з рішенням сесії Витвицької сільської ради територіальної громади, з урахуванням потреб територіальної громади, або за рішенням суду у відповідності з чинним законодавством України.
10.2. У разі ліквідації Центру всі активи передаються засновнику.
10.3. Це Положення набирає чинності з моменту його державної реєстрації відповідно до чинного законодавства України, попередня редакція та попередні зміни втрачають чинність. Зміни та доповнення до Положення вносяться в порядку, визначеному чинним законодавством України, та набувають юридичної сили з моменту їх державної реєстрації.
Т. в. о. директора КЗ «Центр
надання соціальних послуг» Марія ІВАСИШИН