Витвицька громада
Івано-Франківська область, Калуський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Цифровізація нотаріату: перевірити нотаріальний документ з QR-кодом можна у застосунку Дія

Дата: 03.11.2022 13:05
Кількість переглядів: 139


Впровадження електронного нотаріату в Україні – Нота – стартувало. Перший етап проекту – нотаріальні документи з QR-кодом, автентичність яких можна перевірити за допомогою QR-сканера у застосунку Дія.

«QR-код – це додатковий надійний захист документа від підробок. За статистикою, найчастіше шахраї або підробляють окремі формулювання і дати у вже готовому документі, який видав нотаріус. Нотаріальні ж документи з QR-кодом повністю захищені. Адже, по-перше, електронні копії нотаріальних документів з QR-кодом зберігаються в системі е-нотаріату, і внести зміни в текст нотаріального документа після завантаження його в систему – неможливо. По-друге, формування документа з QR-кодом відбувається виключно за допомогою Єдиної державної системи е-нотаріату нотаріусами, що здійснюють нотаріальну діяльність», – розповідає заступник Міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Орлов.

Тож, як сформувати документ з QR-кодом? Розглянемо на прикладі довіреності:

1. Людина приходить до нотаріуса, надає паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), інформацію про довірену особу (представника) та підписує сформований документ з QR-кодом.

2. Нотаріус сканує файл з підписом особи, яка звернулася за вчиненням нотаріальної дії, та своєю печаткою, завантажує в систему е-нотаріату, а паперовий варіант віддає цій особі.

І це все, довіреність створено.

Як після цього перевірити документ з QR-кодом у застосунку Дія?

1. Довірена особа приходить із оригіналом паперової довіреності з QR-кодом в установу. Наприклад, в банк, щоб відкрити вам рахунок.

2. Працівник банку зчитує QR-код сканером у застосунку Дія.

3. У працівника автоматично на екрані відкриється запит на отримання електронної копії такого документа. Йому потрібно лише натиснути кнопку "Надіслати".

4. Запит отримуєте одночасно і ви, і ваша довірена особа. Хтось із вас має підтвердити його у застосунку Дія.

5. Після цього працівник банку отримує сповіщення про підтвердження запиту. Завантажує електронну копію документа, перевіряє її та може відкрити вам рахунок.

У разі невдалого сканування QR-коду застосунок Дія сповістить, у чому проблема: немає інтернету, документ відсутній у системі е-нотаріату тощо. Для перевірки документа в обох — власника документа та перевіряючого — має бути встановлений застосунок Дія та доступ до інтернету.

Наразі з QR-кодом нотаріуси можуть формувати такі документи, як довіреність, договір оренди транспортних засобів та заява, на якій засвідчується справжність підпису. QR-код наноситься на нотаріальні документи як на білому папері, так і на спеціальному бланку.

«Для перевірки довіреності на білих аркушах паперу необхідно звертатися до нотаріуса, який її видав. І чекати протягом двох робочих днів підтвердження чи спростування того, що він дійсно посвідчив цю довіреність. QR-код же надає можливість завантажити електронну копію документа у кілька кліків для перевірки автентичності його тексту і подальшого зберігання. При цьому не потрібно робити сканкопії чи фотографувати», – пояснює Сергій Орлов.

Формування документа з QR-кодом відбувається виключно за допомогою Єдиної державної системи е-нотаріату нотаріусами, що здійснюють нотаріальну діяльність. Підключення нотаріусів до системи електронного нотаріату відбувається поступово. Наразі формувати нотаріальні документи з QR-кодом можуть лише нотаріуси міста Київ та при наявності такої технічної можливості в умовах воєнного стану. Згодом до системи долучаться нотаріуси з усієї України.

У перспективі в електронному нотаріаті будуть зберігатися усі нотаріальні реєстри, а нотаріуси та клієнти матимуть власні кабінети. Це дозволить знайти необхідний документ за кілька кліків, тож пришвидшить діловодство, а також вбереже від шахрайських схем, адже система отримання необхідного документа буде проходити прозоро у системі, з діючими нотаріусами.

Проект реалізовано Міністерством юстиції України спільно з Міністерством цифрової трансформації України за участю Нотаріальної палати України.

Фото без опису


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь